آلاداغ لار ، کوه‌هایی رنگارنگی به شگفتی طبیعت ایران

هر گوشه‌ی ایران جاذبه‌ای است که شما را غافلگیر می‌کند. این پراکندگی زیبایی‌ها را می‌توانید در سراسر این سرزمین جستجو و لمس کنید تا از ذره ذره‌اش شگفت‌زده شوید. یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی ایران در مسیر میانه – زنجان قرار دارد. کوه‌های آلاداغ لار با رنگ‌های چشم‌نواز و حیرت انگیز خود چشمان شما را در طول این مسیر به سوی خود می‌کشند و شما از کشف این حجم از رنگ و هنرمندی طبیعت جادو می‌شوید. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این جاذبه به‌دست بیاوریم.

آلاداغ لار کجاست؟

آلاداغ لار

برای دیدن زیبایی این کوه‌ها به سمت جاده‌های شمال غربی ایران سفر می‌کنیم و راه زنجان را در پیش می‌گیریم. زمانی‌که وارد جاده‌ی میانه – زنجان می‌شوید خودتان را برای دیدن‌ سحرانگیزترین جلوه‌ی سنگ‌ها آماده کنید.

کمی که این مسیر را پیش بگیرید ردیفی از رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی و سفید پیش چشم‌هایتان قد می‌کشند که نظم و گستردگی آن‌ها قاب چشم شما را پر می‌کند و زیبایی طبیعت شما را غافلگیر می‌کند. این رنگین کمان سنگی از زنجان شروع شده و تا اهر ادامه دارد. آلاداغ لار حدود ۷۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

آلاداغ لار و دیدنی‌هایش

بهتر است برای بازدید دقیق‌تر از این رنگ‌های چشمگیر از ماشین پیاده شوید و دقایقی را به لمس و کشف جادوی طبیعت اختصاص دهید. این جاذبه یکی از بهترین مکان برای عکاسی است. درست جایی که رنگ‌ها با مهربانی به شما لبخند می‌زنند.

در این گشت و گذار مراقب زیبایی آن باشید و پس از بازدید مطمئن شوید که زباله‌ای را در طبیعت رها نکرده باشید تا این میراث برای همگی حفظ شود.

چه زمانی سفر کنیم؟

این پدیده با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف نماهایی متفاوت دارد و در برابر سرما و گرما رنگ‌ها و شفافیت آن‌ها کمی تغییر می‌کند. برای مثال در فصول سردتر و هنگام بارش سرخی کوه‌ها بیشتر می‌شود.

آدرس

استان آذربایجان شرقی، ۲۵ کیلومتری شمال شرقی تبریز ادامه مطلب...


میدان تقسیم استانبول ؛ قلب تپنده ترکیه مدرن

شاید نام هیچ میدانی به اندازه میدان تقسیم با شهر بزرگ استانبول گره نخورده باشد. میدان تقسیم، مهمترین مرکز مواصلاتی شهر، محل گردهمایی های مردمی و میزبان بنای یادبودی تاریخی است. به‌علاوه فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها همه و همه از میدان تقسیم یک جاذبه گردشگری تمام عیار ساخته اند. تا جایی که برخی آن را قلب استانبول می دانند. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون قصد دارد تا گشت و گذاری جذاب به میدان تقسیم داشته باشد. ما را تا انتها همراهی کنید.

اگر دوستان و آشنایانی دارید که زیاد به ترکیه سفر می‌کنند حتما اسم میدان تقسیم را از آن‌ها شنیده اید! میدان تقسیم ‌‌(یا به زبان ترکی تکسیم) در بخش اروپایی و مدرن شهر استانبول واقع است و موقعیت سوق الجیشی بی‌نظیری دارد. تکسیم به معنی تقسیم و یا توزیع، به این دلیل به این مکان اطلاق می‌شود که در گذشته آب از محل جمع آوری‌اش در شمال شهر استانبول شاخه شاخه می‌شده و به سایر قسمت های شهر می‌رفته است. اما امروزه میدانی مدرن است و محل ملاقات‌های بومیان و گردشگران.

بنای یادبود جمهوریت

میدان تقسیم

برای گشت و گذار در تقسیم درست از قلب آن شروع می کنیم! جایی که بنای باشکوه یادبود جمهوری در وسط میدان خودنمایی می کند. این بنا، اثر پیکرتراش مشهور ایتالیایی، پیترو کانونیکا و ادای احترامی است به تشکیل جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ که در نتیجه جنگ استقلال به دست آمد. این یادواره طرحی دو طرفه است که در یک طرف آن مصطفی کمال پاشا را در لباس سربازی و در حال رهبری نیروهای ترکیه نشان می دهد. و در سوی دیگر مصطفی کمال پیروز یا همان آتاتورک را در قامت رهبر جمهوری نوین ترکیه به نمایش می گذارد.

خیابان استقلال؛ همیشه شاداب و سرزنده

مشهورترین مسیر منتهی به میدان تقسیم ، خیابان طویل و همیشه شلوغ استقلال است. در این خیابان خودروها اجازه ی تردد ندارند و کل خیابان بصورت سنگ فرش و محل عبور عابرین پیاده است. بسیاری از رستوران ها، بارها، کلاب های شبانه، سالن های سینما و مراکز خرید بین‌المللی درخیابان استقلال استانبول قرار دارند. خیابان استقلال به دلیل حجم بالای مراکز تفریحی موجود در آن، به خیابان محبوب توریست ها و گردشگران تبدیل شده است و در هر ساعتی از شبانه روز که به آن سر بزنید زنده است .

مرکز فرهنگی آتاتورک؛ میزبان هنر ترکی

از کارهای دیگری که در تقسیم می توانید انجام دهید بازدید از مرکز فرهنگی آتاتورک است. مرکز فرهنگی آتاتورک یا همان AKM، یک مرکز فرهنگی چند منظوره و یک خانه اُپراست و ساختمان آن نمونه برجسته ای از معماری ترکی در دهه شصت میلادی به شمار می آید. این مرکز میزبان تئاتر و اپرا و باله ملی ترکیه، کنسرت های ارکستر سمفونی، موسیقی فولک مدرن گروهی، گروه کر ملی استانبول و گروه کر موسیقی کلاسیک ترکی و همچنین فستیوال تابستانی هنر 

مراکز تفریحی دبی ، تفریحاتی که نباید از دست بدهید

شنیدن نام امارات متحده عربی بیشتر از هرچیز نام شهر دبی را در خاطر ما زنده می‌کند. شهری که سال‌هاست نامش را در کنار پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا می‌بینیم و آن را با آسمان خراش‌های بلند و زیبا به یاد می‌آوریم. سفر به دبی می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهای شما باشد. زیرا در این شهر تجربه‌هایی خواهید داشت که در گذشته هرگز نداشته‌اید. یکی از بخش‌های مهیج سفر، بازدید از مراکز تفریحی دبی است. با این مطلب از مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا با تفریحات دبی که قبلا آن‌ها را ندیده بودید بیشتر آشنا شوید.

بهترین مراکز تفریحی دبی کدام‌اند؟

مراکز تفریحی دبی

تنوع مراکز تفریحی دبی آنقدر زیاد است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را از سفر راضی نگه دارد. البته باید بدانید که این مراکز تفریحی در دسته‌ی تفریحات لوکس و خاص به شمار می‌روند. به همین دلیل هم بهای بیشتری دارند و هم ممکن است در هر سفری امکان تجربه کردن آن‌ها را نداشته باشید. ما تعدادی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی دبی را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

آبنمای دبی ، نمایش موزیکال برج خلیفه

برج خلیفه را می‌توان یکی از نمادهای مهم شهر دبی دانست. برجی که در سفر به دبی باید حتما از آن دیدن کنید تا یکی از مهم‌ترین آسمان خراش‌های دنیا را از نزدیک دیده باشید. یکی از زیباترین بخش‌های بازدید از برج خلیفه، تماشای آبنمای مقابل این برج است. آبنمای دبی را بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال دنیا می‌دانند.

رقص فواره‌ها در شب‌های دبی

اگر از نمای بالا به دریاچه مصنوعی برج خلیفه نگاهی بیندازید، دایره‌هایی هم راستا را خواهید دید که با طراحی منحنی و زیبا در میان این دریاچه قرار گرفته‌اند. این پنج دایره می‌توانند زیباترین منظره را در شب دبی پیش روی شما به نمایش بگذارند. گفته می‌شود که ربات‌های به کار برده شده در سیستم آبنما باعث ایجاد قوس در فواره‌ها می‌شود. علاوه‌بر آن حدود ۶۰۰۰ لامپ و ال ای دی در این آبنما به کار برده شده است. تلفیق قوس فواره‌ها و نورپردازی‌های رنگارنگ با موسیقی، می‌تواند منظره‌ای شگفت انگیز را در دریاچه برج خلفیه ایجاد کند. زیبایی این نمایش رنگارنگ باعث شده تا آبنمای دبی به یکی از گردشگری‌ترین مراکز تفریحی دبی تبدیل شود. تماشای این جاذبه رایگان است و هر بار روشن شدن فواره‌ها حدود ۶ دقیقه طول می‌کشد.

فراری پارک ، تفریح در دل محبوب‌ترین برند

فراری یکی از محبوب‌ترین برندهای اتومبیل دنیاست. برندی لوکس که در سرتاسر کره‌ی زمین طرفداران بسیاری دارد. حال تصور کنید به دنیایی از فراری قدم گذاشته‌اید. فراری پارک یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های موضوعی دنیا و متعلق به برند فراری است. در این شهربازی مجموعه‌ای هیجان انگیز از بازی‌های مختلف را تجربه خواهید کرد. ۲۰ بازی سواری، سالن‌های نمایش، رستوران‌های لوکس و متنوع و زمین بازی مخصوص کودکان از امکانات ویژه‌ی این دنیای هیجان انگیز

دره تندیس ها ، به وقت سنگ‌تراشی طبیعت در جزیره

جزیره قشم پر است از زیبایی‌های طبیعی و انسانی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این جاذبه‌ها به‌صورت‌های مختلفی مسافران را شگفت‌زده می‌کنند. یکی از بی‌نظیرترین زیبایی‌هایی که می‌توان در این جزیره دید دره تندیس ها است. این جاذبه‌ی طبیعی از خیال‌انگیزترین جذابیت‌های جزیره قشم است. این دره یکی از سایت‌های ژئوپارک جزیره است که مجله گردشگری سفرزون می‌خواهد در خصوص شکل‌گیری و ویژگی‌های خاص آن با شما صحبت کند.

دره تندیس ها و قصه‌هایش 

دره تندیس ها

دره تندیس ها

اگر به‌سوی بخش جنوبی جنگل های حرا حرکت کنید به دره‌ای وسیع بر می‌خورید که بخشی از زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت را در قلب خود نگهبانی می‌دهد. با دیدن اشکالی که درون این دره قرار دارند علت این نامگذاری را متوجه می‌شوید.

اشکالی با حجم‌های عظیم در سراسر این پهنه‌ی عظیم گسترده شده‌اند. این پدیده در طی سال‌های طولانی از یک زمین مرتفع ایجاد شده است. ارتفاع این زمین به بام قشم می‌رسیده. به مرور زمان با بالاآمدگی جزیره ساحل عقب رفت و خشکی افزایش یافت. همین موضوع باعث شد تا دره تندیس ها از زیر آب بیرون بیاید و با فرسایش زمانی و تخریب‌های فراوان این دره‌ی عجیب و جادویی ایجاد شد.

دره‌ی خیال و طبیعت

در میان تندیس‌های دره قدم می‌زنید و خیال می‌کنید دستی با هنرمندی تمام چنین سنگ‌واره‌های عظیمی را با دقت تمام ساخته است. وزش باد در میان این سرزمین رازآلود ادامه مطلب...

درکه تهران ، ییلاقی خرم با زیبایی ناتمام به قدمت ۸۰۰ سال

تهران شهر پر جاذبه‌ای است که در بین شلوغی‌های هزار رنگ آن نباید طبیعت بی‌نظیرش را فراموش کرد. طبیعتی خرم که میان برج‌های بلند و هجمه‌ی مدرنیته روبه فراموشی است. اینبار در سفرزون می‌خواهیم به گوشه‌ی دیگری از طبیعت زیبای تهران قدم بگذاریم و درکه تهران را بهتر بشناسیم. برای آشنایی این منطقه قدیمی و خوش آب و هوا همراه مجله گردشگری سفرزون باشید تا گوشه گوشه‌ی آن را قدم بزنیم و با هر بخش آشنا شویم.

درکه تهران ، یک تنفس جانانه

درکه تهراندرکه تهران

هر چقدر که از مرکز تهران فاصله می‌گیریم هوای این شهر تغییر می‌کند و نفس کشیدن لذت‌بخش‌تر می‌شود. این‌بار وارد محله‌های شمالی می‌شویم و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد پیاده‌روی تهران می‌رویم. درکه تهران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک پیاده‌روی حسابی و کوه‌پیمایی محسوب می‌شود.

در این مسیر پیاده‌روی که با صدای آب‌های خورشان رودخانه همراه است دیدنی‌های بسیاری را تماشا می‌کنید. در محله‌ی درکه در کنار طبیعت زیبا و خانه‌هایی وجود دارند که معماری ساده و صمیمی خود را در حاشیه رودخانه حفظ کرده‌اند شما می‌توانید مسجد جامع، حسینیه، امام زاده و بازارچه‌ی این محل را هم ببینید.

جنگل کارا ، انتخابی بر سر راه درکه

در مسیر پیاده‌روی درکه تهران یکی دیگر از انتخاب‌هایتان جنگل کارا است. این جنگل چهره‌ای سرسبز و خرم از این منطقه را به شما نشان می‌دهد. انبوه درختان جنگل کارا پناه خستگی‌هایتان می‌شود و شما را از همه‌‌ی ‌روزمره‌گی‌ها دور می‌کند.

می‌توانید زیر سایه‌ی این درختان به صدای آب گوش فرا دهید و از سخاوت طبیعت لذت ببرید. اگر در فصل پاییز به جنگل کارا قد می‌گذارید دوربین را فراموش نکنید چرا که زمین از برگ‌های سرخ و طلایی فرش شده است و زیبایی بی‌نظیر این صحنه را باید در قاب دوربین‌تان ثبت کنید. از طرف دیگر پهنه‌ی هزار رنگی که درختان وحشی ادامه مطلب...