هتل های مشهد ، آرامشی ناب در دیار خراسان

سفر به مشهد ، پر از حس‌وحال دوست‌داشتنی است که علاوه بر خوشحالی‌های حاصل از تفریح و گردشگری، رنگی عرفانی هم دارد. برای رفتن به این شهر خوش‌اتمسفر، باید به تمامی جنبه‌های آرامش بیندیشید و بهترین را انتخاب کنید. اقامت در مشهد را باید اصل اساسی سفر به این منطقه در نظر بگیرید و با یک انتخاب هوشمندانه در بین هتل‌های مختلف شهر، آرامش خود را تأمین کنید. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا با چند نمونه از بهترین هتل های مشهد آشنا شویم.

هتل الماس ۲ ، اقامتی لوکس در میان هتل های مشهد

این هتل با تمام قوانین و استاندارهای به روز هتل‌داری، حوالی مرقد امام هشتم بنا شده و از نامدارترین اقامتگاه‌های لوکس در بین هتل های مشهد است. علاوه بر نزدیک بودن به مرقد، هتل الماس ۲ دسترسی خوبی به بازار رضا و گوهرشاد دارد. این هتل که شعبه دوم هتل الماس محسوب می‌شود، با استاندارد ۵ ستاره فعالیت می‌کند. هتل الماس ۲ در مشهد یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌هاست که دارای ۲۶ طبقه است و عمری دو ساله در شروع به کارش دارد و بنابراین از تازه تأسیس‌ترین هتل‌های مشهد است. در این هتل انتخاب متنوعی در سبک هتل‌ها وجود دارد و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. تمام امکاناتی که یک هتل برای اقامتی لوکس نیاز دارد، الماس ۲ از آن غنی است؛ رستوران گردان، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی، روف گاردن، مجموعه‌ی آبی، سالن ماساژ و… از نمونه‌ی این امکانات رفاهی است. در این هتل لحظه‌های آرامش‌بخشی را سپری خواهید کرد و هر آن‌چه که برای رفاه یک مسافر نیاز است در این هتل پیدا می‌شود.

هزینه یک اتاق دو تخته: ۴۰۵ هزار تومان

آدرس: مشهد، خیابان امام رضا

تلفن: ۰۵۱۳۱۴۱۴۰۰۰

قصر طلایی مشهد ، اقامتی در نزدیکی حرم مطهر

در حوالی حرم ساختمان خوش قد و بالایی رخ نمایی می‌کند. هتل قصر طلایی مشهد ، ساختمانی ۲۰ طبقه است که در حدود ۶۰۰ اتاق، سوییت و آپارتمان برای اقامت مسافران دارد و کلیه امکانات یک هتل ۵ ستاره را با بهترین کیفیت ممکن داراست. اگر طرفدار هتل‌های لوکس هستید، قصر طلایی مشهد یک انتخاب راضی کننده برای شما خواهد بود. طبقات بالای این ساختمان، قابی زیبا از شهر را جلوی چشمتان قرار می‌دهد و دلنشینی اقامت را چندین برابر می‌کند. قصر طلایی در بین هتل های مشهد ، تازه تأسیس است و بهترین امکانات رفاهی همچون استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، مجموعه‌های ورزشی، سالن زیبایی، ماساژ و… را در زمره‌ی ویژگی‌های خود قرار داده است. دسترسی راحت به بسیاری جاذبه‌‎های شهر همچون مسجد گوهرشاد و موزه آستان قدس رضوی و نزدیکی به مراکز خریدی مثل بازار رضا، از دیگر ویژگی‌های اقامت ادامه مطلب...

می‌شناسید؟ روستای گلستان، روستای زشک، روستای اخلمد، روستای مج،روستای مارشک، روستای ابرده، روستای جاغرق و... از روستای های نزدی به مشهد هستند که به راحتی می‌توانید به اینآبادی های سرسبز سری بزنید.

برای دریافت راهنمای سفر به مشهد کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مشهد کلیک کنید.


جنگل دالخانی یک قدم بعد از بهشت

می گویند آدمها به مفهوم زیبایی روز به روز وابسته می شوند چرا که زیبایی همیشه قدمی از آنها جلو تر است. در اینجا می خواهیم مکانی زیبا را به شما معرفی کنیم که خود مصداق زیبایی است. در مورد جنگل دالخانی حرف میزنیم. جنگلی که که نه تنها مصداق زیبایی است بلکه می تواند مصداق موفقیت طبیعت در این دنیا به شمار برود. معرفی جنگل دالخانی را در مجله گردشگری سفرزون آغاز می کنیم با این توصیه که اگر جای زیباتری از اینجا می شناسید حتما به ما معرفی کنید.

جنگل دالخانی یکی از جنگل هایی است که لقب دالان بهشت را یدک می کشد. این جنگل تنها سی کیلومتر با رامسر فاصله دارد و مزیت های بیشماری می توان برای آن شمرد. همانند دیگر مکان های شمال، نام هر مکان با نام یک روستا گره خورده است، جنگل دالخانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نامش به روستای دالخانی یا دالیخانی بر می گردد. این روستا در جنوب شرقی رامسر قرار دارد و فاصله اش همانطور که گفته شد حدودا سی کیلومتر از رامسر است. این جنگل هشتصد متر از سطح دریا ارتفاع دارد و پیوند نزدیکی با سیر جنگل های انبوه رامسر دارد.

چرا باید به جنگل دالخانی رفت؟

شما باید به جنگل دالیخانی یا دالخانی بروید، چرا که این جنگل یکی از زیباترین و بکترین جنگل های شمال ایران است. هوایش عموما مطبوع است گرچه شاید در تابستان کمی شرجی روی اعصابتان برود. بهترین نحوه رفتن به این جنگل این است که صبح زود به جنگل بروید. بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می پوشاند که صحنه های رویایی همین مه به وجود می آورد. جاده این جنگل در دو طرف محاصره شده با درخت است و قشنگ سفر به بهشت را برایتان باز سازی می کند.

کلبه ها و آلاچیق ها کنار جاده بسیارند که می توانید ناهار خود را به آنجا ببرید ولی واقعیتش این است این جاها را پیشنهاد نمی کنیم، پیک نیک تان را به دل جنگل ببرید، جنگل با شما حرف بسیار دارد. دکه های بیشماری در مسیر خود می بینید که دو چیز را پیشنهاد می کنیم حتما از آنها بگیرید، یک عسل و دو ماهی. عسلی که می خرید عسل واقعی است و بسیار با آن چیزی که از فروشگاه ها می خرید تفاوت دارد. خرید ماهی را انجام بدهید تا خود را در دل جنگل به یک ماهی دودی مهمان کنید.

جنگل دالخانی کارکنان بسیاری دارد که مسئول نظافت جنگل هستند، برای همین است این جنگل ورودی ناچیزی از شما می گیرد تا جنگل همچنان تمیز باشد. در جنگل دالیخانی تنوع درخت ها بسیار بالا است، بلوط ازگیل، فندق و زرشک درختهایی هستند که شما احتمالا آنها را ببنید. قبل از سفر پیشنهاد می کنم دوره کوتاهی از درخت نگاریادامه مطلب...

جاهای دیدنی پراگ ، گشتی در قلب پر قصه‌ی عروس اروپا

سی سال پیش پراگ بزرگترین شهر کشور جمهوری چک برای اروپاییان شهری معماگونه بود و کمتر کسی به این شهر سفر می‌کرد. اما امروزه این شهر به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری اروپایی تبدیل شده که هرساله ۴میلیون نفر به این شهر زیبا سفر می‌کنند. پراگ مرکزی سرشار از تاریخچه شگفت‌انگیز با بناهایی باشکوه از سبک رومی، گوتیک، باروک، رنسانس و سبک نوین معماری است. در پراگ همچنین تعداد زیادی از کاخ‌ها، کلیساها، پارک‌ها و میادین جذاب با غذاهای محلی چک با قیمت مناسب وجود دارد. مجله گردشگری سفرزون در این مطالب مروری بر جاهای دیدنی پراگ خواهد داشت:

پل چارلز اصلی‌ترین نماد شهر پراگ

اتصال شهر قدیمی و دهکده لِسِر بر روی رودخانه والتاوا با پل قدیمی ۶۰۰ ساله چارلز است که برجسته‌ترین نماد شهر پراگ است. پل قدیمی چارلز پلی بزرگ و سنگ‌فرش شده است که سه منطقه در پراگ (شهر قدیم، شهر کوچک و محله قلعه) را بهم ارتباط می‌دهد.

این پل در سال ۱۳۷۵ میلادی به دستور چارلز چهارم راه‌اندازی شد به جای پل جودیت که بر اثر سیل در سال ۱۳۴۲ نابود شده بود و ساخت آن تا اوایل قرن پانزدهم به طول انجامید. کناره‌های این پل جذاب و دیدنی با سی مجسمه به سبک باروک تزیین شده و همین اتفاق باعث شده که این پل محلی بسیار مناسب برای قدم‌زدن‌های عاشقانه باشد. این منطقه تقریبا هرگز خالی از مردم نیست. اما اگر در صبح و یا شب در این منطقه حضور پیدا کنید جمعیت کمتری را در آنجا خواهید دید.

قلعه پراگ هم که در بالای این پل قرار دارد در شب روشن می‌شود و چشم انداز فوق‌العاده ای به پل می‌دهد و منظره آن دراماتیک می‌شود و همین مساله بازدیدکنندگان بسیاری را جذب این پل می‌کند. در انتهای این پل یک برجی وجود دارد که چشم‌انداز وسیعی از آن می‌دهد به کسانی که از پله‌ها بالا می‌روند.

میدان قدیمی شهر پراگ جواهری جذاب از سبک‌های معماری در دل شهر

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی پراگ ، میدان قدیمی این شهر است که بین میدان ونسِسلاس و پل چارلز قرار دارد و بزرگترین میدان شهر پراگ محسوب می‌شود. این میدان اغلب در تابستان‌ها مملو از توریست‌ها و افراد محلی است. اگر در دل این میدان قدیمی قرار بگیرید تاریخچه طولانی چک را در سبک معماری این میدان خواهید دید : رومی، باروک، روکوکو، گوتیک و رنسانس که همگی در معماری ساختمان‌ها و کلیساهای بی نظیر اطراف این میدان دیده می‌شود. این میدان یکی از زیباترین جاهای دیدنی پراگ ادامه مطلب...


جاهای دیدنی کرمان

شهر کرمان از جمله شهرهای دیدنی ایران است که با وجود داشتن دیدنی‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی تا حد زیادی ناشناخته مانده است. شهر کرمان در چند دهه اخیر اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و در نیمه‌ی دوم سال که هوا خنک‌تر و برای سفر به این شهر مناسب‌تر است، عده‌ی زیادی برای سفر به کرمان برنامه‌ریزی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی کرمان را به شما معرفی کنیم. هر چند این شهر چنان دست پری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دارد که در یک مطلب کوتاه نمی‌توان همه‌ی آنها را آن‌طور که شایسته است، معرفی کرد. برای آشنایی با شهر کرمان و دیدنی‌هایش با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید.

جاهای دیدنی‌ کرمان ، شهری غنی از تاریخ و طبیعت

بعد از تقسیم خراسان بزرگ به سه استان، لقب پهناورترین استان کشور به کرمان تعلق پیدا کرد. استان کرمان در جنوب شرقی ایران و در میان پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد و خراسان جنوبی قرار دارد. کرمان با داشتن بیش از ۷۰۰۰ جاذبه‌ی تاریخی جزو پنج شهر تاریخی ایران است. در ادامه از جاذبه‌های کم‌نظیر این استان، به تفکیک جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، خواهیم گفت.

جاذبه‌های تاریخی کرمان

حتی اگر به کرمان سفر نکرده باشید هم نام دیدنی‌های تاریخی مشهور این شهر و در صدر همه ارگ برایتان آشنا است. گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین، باغ فتح آباد، موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی، کتابخانه‌ی ملی کرمان، گنبد جبلیه، حمام وکیل و مجموعه گنجعلی‌خان که از مشهورترین جاهای دیدنی کرمان هستند، به این شهر سفر می‌کنند.

میدان گنجعلی خان

که در بخش قدیمی شهر کرمان واقع شده، مجموعه‌ای است شامل بازار سنتی، حمام، ضرابخانه، آب انبار، مدرسه و سرا. بازار که از میدان ارگ شروع می‌شود و تا خیابان میرزا رضای کرمانی ادامه دارد، مانند تمام بازارهای سنتی ایران معماری جذابی دارد و قدم زدن در آن و سرکشیدن به گوشه و کنارهایش از جمله لذت‌های سفر به کرمان است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار کرمان بازار مسگرها در چارسوی دوازدهم بازار است. در این بخش از بازار می‌توانید از کارگاه‌های تولید ظروف مسی هم دیدن کنید. حمام مجموعه گنجعلی خان به موزه مردم شناسی و ضرابخانه به موزه سکه تبدیل شده‌اند.

حمام وکیل

که امروز به چایخانه‌ی سنتی تبدیل شده است، بنایی بسیار زیبا و باشکوه متاثر از معماری قاجاری-زندی است و در سال ۱۲۸۰ شمسی ساخته شده. در چایخانه و گرمخانه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های سنتی و محلی کرمانی به گردشگران ادامه مطلب...


آبشار بیشه لرستان ، زیبایی بزرگتر از نام

می خواهیم در این مقاله از سفر زون شما را به دل طبیعت لرستان ببریم، جایی که آب با سنگ آشتی می کند و آبشار عظیمی به وجود آمده است. از آبشار بیشه لرستان حرف می زنیم، آبشاری که شاید به اندازه آبشار نیاگارا آفریقا بر سر زبان ها نیامده است ولی قطعا زیبایی ای که به شما عرضه می کند بزرگتر از نامش است. آبشار بیشه از جاهای دیدنی لرستان به شمار می‌آید. 

شاید بزرگترین مشکل آبشار بیشه لرستان این است که نامش آنقدرها هم سخت نیست و معمولی به نظر می رسد وگرنه این آبشار پتانسیل این را داشت که در اطرافش بزرگترین دهکده های گردشگری بنا شود. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا بیشتر در مورد آبشار بیشه لرستان و زیبایی هایش بدانید.

یک قدم آشنایی با آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه

لقب دیگر لرستان در بین طبیعت روها و آنهایی که طبیعت گردی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند سرزمین آبشارها است. لرستان آبشارهای متعددی دارد ولی معروفترین و سرشناس ترین آنها، آبشار بیشه است. نزدیک به پنجاه متر ارتفاع آبشار است. این آبشار در انتها به رود سزار می رسد. عرض تاج آبشار تا نقاطی بالای پانزده متر اندازه گیری شده است، این آبشار به روستای بیشه و شهر سپید دشت نزدیک است.

راههای رسیدن به آبشار بیشه لرستان

فاصله آبشار بیشه لرستان از شهر درود سی وپنج کیلومتر و از شهر خرم آباد ۶۵ کیلومتر است. برای رسیدن به این مکان دو نوع روش وجود دارد.

روش قطار، یک تجربه کوتاه

آبشار-بیشه-لرستان

 

راه آهن لرستان یکی از زیبا ترین و تماشایی ترین خط آهن هایی است که در کشور وجود دارد، سرعت قطار در این منطقه آنقدر بالا نیست ولی لذت تماشای مناظر و چشم انداز های طبیعی برای شما انچنان محیا نیست.

شما می توانید از ایستگاه درود به قصد ایستگاه بیشه قطار سوار شوید بعد از پیاده شدن از ابشار بیشه به راحتی می توانید با طی فاصله کمی به آبشار بیشه لرستان برسید. این شیوه رفتن بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد دارن تجربه قطاری داشته باشند و از داشتن ماشین بی بهره هستند. اگر وسایل زیادی همراه خود دارید واقعا این مسیر پیشنهاد ادامه مطلب....