تور استانبول ، گشت و گذار در مرز اروپا و آسیا

استانبول شهر محبوب ترکیه است. شهری که قلب تپنده‌ی اقتصاد و گردشگری ترکیه است و طرفداران بسیاری دارد، به‌خصوص در ایران. با این تعاریف تور استانبول یکی از انتخاب‌های اول برای مسافرت است. قدم زدن زیر آسمان آبی و کمی مرطوب استانبول که مرغ‌های دریایی بر فراز آن پرواز می‌کنند، روح شاعرانه‌ی شما را به رقص می‌آورد. شهری شلوغ و پر از دیدنی که شما را با هر سلیقه‌ای سرگرم می‌کند. از بازار هزار رنگ و سرگرم کننده‌ی آن تا مساجد عظیم و با شکوهش، دلایلی هستند که فرصت دیدن این شهر را از دست ندهید. آن‌چه امروز از تاریخ ترکیه به‌جا مانده میراثی چشم‌نواز از امپراطوری بزرگ عثمانی است که باید دید.

تاریخچه استانبول

استانبول به واسطه‌ی تنگه بسفر به دو بخش آسیایی_تقسیم شده است و این موضوع بر جذابیت‌های این شهر می‌افزاید. این شهر در طول تاریخ همیشه جایگاهی مهم در کشور ترکیه داشته و از گذرگاه همین تاریخ  آثار بسیاری در دل استانبول به‌ جامانده است که اکثر آن‌ها تصاویر تاریخ امپراطوری عثمانی را برای شما زنده می‌کند. پس خودتان را برای تور استانبول آماده کنید و لحظاتی فراموش نشدنی تجربه کنید. پیش از تمام این‌ها، شهر استانبول بخشی از جاده‌ی ابریشم بوده و از همان روزها اهمیت فراوانی داشته است.این شهر از عصر مفرغ و بیزانس تا جمهوری ترکیه را به خود دیده است. استانبول در گذشته به نام قسطنطنیه شناخته می‌شد. این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود. پس وسایل سفر را برای گشت و گذار در این شهر، ببنیدید. آیا شما هم برای رزو تور ارزان قیمت استانبول آماده‌اید؟

بهترین زمان برای استانبول گردی

شهر استانبول در اکثر روزهای سال گردشگران بسیاری دارد. اما بررسی بهترین زمان برای سفر به استانبول یکی از تصمیم‌های مهم برای سفر است. در شهر استانبول، ماه‌های مارس تا می( اسفند تا اردیبهشت)  و سپتامبر تا اواسط نوامبر ( شهریور تا ابتدای آذر) یکی از بهترین ایام برای مسافرت است. در این بازه‌‎ی زمانی شهر نسبتا خلوت است و هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا می‌کند. دمای هوای استانبول در این روزها از سال تقریبا بین ۱۵تا۲۰ درجه سانتی گراد است.

اما اگر قصد دارید استانبول را در روزهای شلوغ سال ببینید؛ از اواسط ژوئن تا اواخر آگوست  (خرداد تا مرداد) به این شهر سفر کنید. دمای هوا در این‌روزها ۱۵ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است. اما در نظر داشته باشید که هزینه‌های اقامت در این ایام رشد بالایی دارد. پس تا فرصت باقی است تور استانبول را از دست ندهید.


با سفرزون همراه باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.