عمارت شاپوری شیراز ؛ قدم زدن درون داستان‌ها

شیراز پر است از این تجربه‌ها که در جای جای شهر یافت می‌شوند. شاید انتخاب بهترین باغ شیراز کار سختی باشد اما مطمئنا عمارت شاپوری شیراز یکی از خاص‌ترین آن‌ها است. شیراز شهری برای تمامی سلایق است و آثار گوناگون تاریخی، طبیعی و مذهبی در شهر و نواحی اطراف آن بوفور یافت می‌شوند. شهرت باغ‌های شیراز و عمارت‌های زیبا و تاریخی آن‌ها نتنها میان ایرانیان بلکه در سرتاسر جهان پیچیده است.

قدم زدن در زیر سایه درختان و عطر دلنشین بهارنارنج و درختان میوه همراه با صدای دلنشین آب جاری در جوی‌های پرشمار و آب‌نماهای زیبای این گنجینه‌های ارزشمند صفای بسیاری دارد. سفر به شیراز کامل نخواهد شد مگر این‌که از باغ‌های دلنشین آن دیدن کنید و عمارت شاپوری یکی از همین جاذبه‌های زیبای طبیعی در دل شهر است. با مجله گردشگری سفرزون  همراه شوید تا گشتی در این باغ دیدنی بزنیم و با آن بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه عمارت شاپوری شیراز ؛ شروع فصلی جدید در معماری ایران

معماری مدرن عمارت شاپوری شیرازمعماری مدرن عمارت شاپوری شیراز

همه چیز با سفارش یکی از تاجران بزرگ کازرونی بنام عبدالصاحب شاپوری به استاد ابوالقاسم مهندسی برای ساخت عمارت و باغی باشکوه شروع شد. به این ترتیب عمارت شاپوری در اوایل دوره پهلوی و بین سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ بنا می‌شود و تا حدود ۶۰ سال به محل سکونت خانواده شاپوری تبدیل می‌گردد. در معماری این مجموعه عناصر نو فراوانی استفاده شده که باعث شده به نوعی بدعت گذار و وارد کننده سبکی جدید از معماری تلفیقی ایرانی-اروپایی تبدیل گردد. مساحت کل باغ ۴۶۳۵ متر مربع است که ۸۴۰ متر مربع از آن به زیربنای خانه اختصاص داده شده است. اجزای تشکیل دهنده این اثر بدیع شامل محوطه باغ و عمارت اصلی، عمارت اندرونی، عمارت کالسکه‌خانه و حیاط و عمارت ورودی و ادامه مطلب...

 خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.