جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها

از بازدید کاخ کرملین قرون وسطی و مسجد بسیار بزرگ تا سوار شدن در متروی کوچک و طعم لذیذ چک چک تاتارستان، کازان هیچ چیز برای خوشگذرانی کم ندارد. کازان (۸۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو)، پایتخت جمهوری تاتارستان و یکی از قدیمی‌­ترین شهرهای روسیه(که در سال ۱۰۰۵ بنا شده است)، پر از منظره‌ها، خیابان­‌های زیبا و پارک­‌های دنج است. از مهم‌ترین لذت‌های سفر به کازان، چشیدن طعم غذاهای تاتاری بسیار لذیذ و خوشمزه است. اگر در سفر به جام جهانی چند روزی هم مسافر کازان هستید، حتما به جاهای دیدنی کازان سر بزنید. این مطلب که یک راهنمای گردشگری کازان است می‌تواند به شما کمک کند.

پیشنهادهای این مطلب مجله گردشگری سفرزون را جدی بگیرید، چون باعث می­‌شود سفر لذت بخشی داشته باشید.

با حضور در ارگ تاریخی کرملین به قرون وسطی سفر کنید

جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها 2گردشگری خود را از کرملین کازان آغاز کنید

بیشتر شهرهای روسیه دژها و قلعه‌هایی به نام کرملین دارند. کازان هم یک کرملین دارد. این مکان جایی است که می‌­توانید تور گردشگری خود را از آن آغاز کنید. نباید بازدید از این ارگ را در راهنمای گردشگری کازان فراموش کرد. این‌جا از مهم‌ترین جاهای دیدنی کازان است. این ساختمان قدیمی­‌ترین ساختمان شهر است و در نیمه‌ی دوم قرن شانزدهم طبق دستور ایوان دِتری بلز بازسازی شده است. کاخ کرملین دو معمار به نام های «پستنیک یاکولف» و «ایوان شریای» داشته است که مسئول ساختن این کاخ بوده‌اند. ساخت کلیسای «سنت باسیل» مسکو هم بر عهده‌ی آن‌ها بوده است.

برج کج سویمبیکا، یک پیشنهاد جدی در راهنمای گردشگری کازان

جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها 3

برج سویمبیکا | نماد و سمبل کازان

برج سویمبیکا نماد و سمبل اختصاصی معماری در شهر کازان است. این برج در منطقه‌ی ارگ تاریخی کرملینواقع شده است و ارتفاع آن ۵۸ متر است. در سفر به جام جهانی روسیه دیدن این برج را در میان جاهای دیدنی کازان فراموش ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.


سفر به کیش با هیجان پرواز روی دریا

کیش با آب‌وهوای گرم و مرطوب، جزیره‌های مرجانی و دریای زلالش هر سال تعداد بسیاری گردشگر را جذب می‌کند. جاهای دیدنی کیش فراوان است، برای گشت‌وگذار و دیدن این جزیره، باید روزها وقت بگذارید. بیش‌تر ما زمان چندانی نداریم و سفرهای طولانی هزینه‌ی بیش‌تری هم دارند، به همین خاطر بیش‌تر تورهای کیش ۳ یا ۴ روزه هستند. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون، برنامه‌ی ۳‌ روزه‌ای را برای لذت بردن از لحظه‌هایسفر به کیش برای‌تان آماده کرده‌ایم. این برنامه را بر اساس «لذت از سفر» ریخته‌ایم و مطمئنیم حسابی از آن لذت می‌برید.

روز اول سفر به کیش

در روز اول سفر به کیش، هیجان‌انگیزترین دیدنی‌ها را تجربه‌ کنید. مهیج‌ترین و شیرین‌ترین قسمت سفر به کیش در یک چیز خلاصه می‌شود؛ سافاری. سافاری کیش حسابی شما را خسته می‌کند، اما آخر همه‌ی هیجان‌هاست.

سافاری کیش

سافاری کیش| بهترین قسمت برنامه‌ی سفر 3 روزه به جزیره‌ی کیشسافاری کیش| بهترین قسمت برنامه‌ی سفر ۳ روزه به جزیره‌ی کیش

روز اول سراغ سافاری «پارس» بروید تا کمی آدرنالین در رگ‌های‌تان به جریان بیفتد. در این مجموعه می‌توانید از سواری خودروهای دودیفرانسیل، ATV، باگی، موتور Trail و موتور Cross در محیطی ایمن لذت ببرید. سافاری در ۲ کلمه خلاصه می‌شود؛ گاز و ویراژ! از روی تپه‌ها شیرجه بزنید و هر کاری که نمی‌توانید در خیابان‌های شهر انجام دهید، این‌جا انجام دهید. سافاری کیش مخصوص راننده‌های خانم و آقایی است که لذت سرعت را با هیچ چیز

دیگری عوض نمی‌کنند. اگر از سافاری کیش خوش‌تان بیایید، حتماً از تجربه‌ی «کارتینگ» هم لذت خواهید برد. این خودروهای کوچک و سبک‌وزن، فنربندی‌های معمولی ندارند و راندن آن‌ها در پیست پرپیچ‌و‌خم مجموعه بسیار هیجان‌انگیز است.

بعد از سافاری‌سواری‌تان حتماً حسابی گرسنه خواهید شد. برای خوردن ناهارتان به هتل‌ برگردید یا سری به اسکله‌ی تفریحی بزنید. بعد از این‌که حسابی در رستوران‌ها و کافه‌های اطرافش شکم‌گردی کردید، بلافاصله به سراغ ورزش‌های آبی بروید. شاید هم دوست داشته باشید کمی استراحت کنید و در پلاژ آقایان یا بانوان آفتاب بگیرید. به هر حال توصیه می‌کنیم غروب روز اول را روی اسکله‌ی تفریحی بگذرانید.

بازی‌های آبی کیش

در سفر به کیش بازی‌های آبی این جزیره را نباید از دست دهید. اگر فکر کرده‌اید که بازی‌های آبی کیش تنها برای یکی از ذائقه‌های هیجان یا آرامش طراحی شده، سخت در اشتباه‌اید. بازی‌های آبی کیش گوناگون است و برای همه‌‌نوع سن‌ و سالی پیشنهادهای خوب در آستین دارد. فقط کافی‌ست کمی بگردید و اهل خطر کردن باشید تا یه تفریح عالی گیرتان بیایید.

 کشتی تفریحی

بازی‌های آبی کیش | کشتی تفریحی در کیشبازی‌های آبی کیش | کشتی تفریحی در کیش

اگر اهل آرامش هستید و دوست دارید از سفرتان روی صندلی راحتی لذت ببرید. حتماً غواصی و کشتی تفریحی کیش را امتحان کنید. کشتی تفریحی کیش از ساعت ۹ شب تا یک بامداد شما را به گشت‌زنی روی خلیج‌فارس می‌برد و فضایی دل‌انگیز را برای‌تان را رقم می‌زند؛ موزیک، برنامه‌های شاد، کنسرت و خلاصه هرچیزی که از یک کشتی‌سواری لوکس روی خلیج‌فارس انتظار دارید. همین‌طور که روی آب هستید از زیر پای‌تان هم غافل نشوید. به لطف نورافکن‌های قوی و کف شیشه‌ای کشتی، زیر پای‌تان در شب روشن است و می‌توانید همه‌ی موجوادت خاص خلیج‌ فارس را ببینید؛ مرجان‌های و ماهی‌های تزئینی ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.


جاهای دیدنی بانکوک ؛ ۱۵ جاذبه های گردشگری بانکوک که نباید از دست دهید

جاهای دیدنی تایلند در همه‌جای این کشور پراکنده شده‌اند، اما بهترین جاذبه های گردشگری تایلند را باید در جاذبه های گردشگری بانکوک جستجو کرد. بانکوک، شهری که ۹ میلیون نفر در آن سکونت دارند و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است. ترافیک بسیار سنگین، گرمای سخت و زندگی شبانه‌ی پر جنب‌و‌جوش، همیشه سریع با توریست‌ها گرم نمی‌گیرد. گاهی اولین تاثیرات آن‌ها روی گردشگران منفی است. این‌جا یکی از معنوی‌ترین شهرهای آسیا و پر از معابد و قصرهاست، کانال‌های پر آب، زندگی شبانه پر تحرک و مراکز خرید عالی که برای هر گردشگر چیزی دارند. در کل جاهای دیدنی بانکوک بی‌شمار است برای شناخت آن باید کمی جستجو کنید.

شهر بانکوک، ایستگاه مهمی برای رفتن به جاهای دیگر تایلند نیز هست. از این‌جا با یک پرواز کوچک به Phuket، Chiang Mai ، Koh Samui و مقاصد مشهور دیگر می‌توانید بروید. همچنین می‌توانید با قطار یا اتوبوس با مبلغ کمی به دیدار گنجینه‌های فرهنگی تایلند در Ayutthaya ،lopburi و جاهای دیگر بروید. مجله گردشگری سفرزون ۱۰‌تا از بهترین جاهای دیدنی بانکوک را این‌جا برای‌تان ردیف کرده تا با خواندن و دیدن آن لذن ببرید و شاید با ما مسافر تایلند شوید. یادتان باشد به‌خاطر ترافیک سنگین شهر، بهترین راه جابه‌جایی در شهر، استفاده از قطارهوایی، مترو و توک‌توک (Tuk‌tuks) یا موتور سه چرخ است.

     ترمینال ، مرکز خریدی برای تمام فصول

Terminal یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بانکوک و مراکز خرید تایلندTerminal یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بانکوک و مراکز خرید تایلند

نام ترمینال ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. این‌جا پایانه حمل‌ونقل نیست، بلکه یک مرکز خرید است. ممکن است به فکر این باشید که کدام مرکز خرید را در سفر خود انتخاب کنید که قطعا از آن خرید کنید و تمام معیارهای لازم را داشته باشد. جواب ما به شما ترمینال است.

در ترمینال ۲۱ سبک متفاوت را‌حتی با معیارهای خرید تایلندی شاهد خواهید بود. هر طبقه به تم یک شهر بین‌المللی طراحی شده‌ است. در طبقه همکف ایستگاه BTS به پاریس خواهید رفت و اگر یک طبقه بالاتر بروید به توکیو می‌رسید و در طبقه بالاتر باجه‌ تلفن‌های لندن خودشان را نشان می‌دهند. کارائیب، سان‌فرانسیسکو و استانبول از دیگر شهرهای این مرکز خرید هستند. حالا شاید اسم این مکان برای شما معنای بیش‌تری پیدا کند.

دیگر مراکز خرید از قبیل Siam Paragon کنار Siam Discovery هم قیمت‌های متوسط و کاقه‌های جالبی دارند. یکی از کافه‌های معروف با خرس تدی دکور و سربازهای اسباب‌بازی دکور شده‌ است.

     بازار سیار (شناور) ، خرید با سفر روی آب

Damnoen Saduak لذت خرید میوه‌های تازه روی رودخانهDamnoen Saduak لذت خرید میوه‌های تازه روی رودخانه

برای تجربه یک بازار شگفت‌انگیز می‌توانید یک تور به Damnoen Saduak ترتیب بدهید ؛ بازاری سیار و شناور روی آب که در Ratchaburi حدود ۱٫۵ ساعتی بانکوک، قرار دارد. شهرت بازار سیار (شناور) بانکوک تا حدی است که لقب ونیز شرق را برای شهر به ارمغان آورد. اما مراقب باشید که به تله ذهنی توریستی دچار نشوید. انتظار نداشته باشید که یک صبح روی قایق به خرید بپردازید. شما می‌توانید غذاها و میوه‌های تازه و ارتباط با مردم در یک شیوه جدید را اینجا امتحان کنید.

بهترین گزینه تور در اینجا، تور روزانه تفریحی بازار شناور در بانکوک است که حدود ۶ ساعت طول می‌کشد و شما را درست از دم در هتل بر‌می‌دارند و با قیمت حداقلی و امکانات خنک‌کننده هوا،شما را به بازار شناور ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.


بهترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان

مالزی هوایی گرمسیری دارد و سرسبزی و خرمی‌اش به‌قدری است که خاورمیانه کنار آن مثل صحرای «آتاکاما» به چشم می‌آید. به همین خاطر هم مردم بومی و هم خارجی‌ها به مناطق جنگلی و جزایر آن سفر می کنند تا شاهد زیبایی خیره‌کننده و چشم‌انداز‌های بی‌نظیرش باشند. این‌جا بهترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان را روی نقشه به شما نشان می‌دهیم تا حتما به آن سربزیند، پس در ادامه با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

 پناهگاه کرم شب‌تاب کوالاسلانگور؛ ستاره‌هایی میان درختان

 

شب‌ها دنیای عجیب Kuala Selangor Fireflies Resort Park ظاهر می‌شودشب‌ها دنیای عجیب Kuala Selangor Fireflies Resort Park ظاهر می‌شود

کرم های شب‌تاب معروف بوکیت برمبانگ یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان است. برای دیدن این شگفتی سوار بر قایق روی رودخانه‌ای مسحورکننده به منطقه‌ای به نام کمپونگ کلیپ (روستای کرم شب‌تاب) خواهید رفت. سفری با قایق تفریحی به پایین رودخانه در هنگام غروب خورشید.

در همین هنگام است که با منظره‌ی هزاران کرم شب تابی که آسمان را روشن کرده‌اند، مواجه می‌شوید. این همان چیزی‌ست که انتظار داشتید. هرکدام از این کرم‌های نورانی الگوی نوری منحصربه‌فرد خودشان را دارند و منتشر می‌کنند. این ناحیه تنها ۲ ساعت با کوالالامپور فاصله دارد و در اطرافش می‌توان رستوران‌های خوب زیادی را یافت که در خط ساحلی قرار گرفته‌اند و می‌توانند گزینه‌های خوبی برای امتحان کردن باشند.

 پارک دریایی پائولا پایار؛ سفری شگفت‌انگیز به زیر آب

 

خودتان را غرق در زیبایی‌های زیر آب در Pulau Payar Marine Park خواهید دیدخودتان را غرق در زیبایی‌های زیر آب در Pulau Payar Marine Park خواهید دید

پارک دریایی پائولا پایار در نزدیکی ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار دارد. این پارک که صخره‌ای‌ست مرجانی با انبوهی از ماهی‌های استوایی، اولین پارک آبی ایجاد شده در غرب مالزی است. دسترسی به این منطقه از سایر نواحی همچون کوالا کدا، لنگواکی ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.


جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب

جاهای دیدنی آنکارا این امکان را به شما می­‌دهند که تفریحات بسیار هیجان‌انگیز و دلچسبی را در این شهر تجربه کنید. می‌توان گفت که جاهای دیدنی آنکارا در جذب گردشگران بسیار موفق هستند. یکی از دلایل این موفقیت آن است که این مکان­‌های توریستی در دنیا شناخته شده هستند. مجله گردشگری سفرزون در این مطلب به معرفی چند مکان تفریحی در آنکارا می­‌پردازد. اگر به این شهر سفر کردید، می‌توانید با راهنمایی این مطلب برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای دیدن این شهر بسیار زیبای توریستی داشته باشید.

ساعاتی دور از شلوغی آنکارا در کنار دریاچه‌ی اِیمیر

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۳دریاچه‌ی ایمیر و تجربه‌ی یک آرامش متفاوت

آنکارا نقاط زیبا و طبیعت بکر و شگفت‌انگیزی دارد؛ دریاچه‌ی «اِیمیر» یکی از زیباترین و برجسته‌ترین جاذبه­‌های طبیعی این شهر است. اِیمیر در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری آنکارا واقع شده است. مردم محلی و توریست­‌ها به این منطقه‌ی زیبا می‌­آیند تا به دور از سر و صدا، آلودگی و روزمرگی شلوغ زندگی به آرامش برسند. این‌جا یک دریاچه‌ی کوچک و زیباست که بخشی از یک پارک طبیعی به طول ۱۰ کیلومتر است. زندگی در کنار این دریاچه جریان دارد. مردم برای دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به آن‌جا می‌­آیند. اطراف دریاچه طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد؛ جایی برای آشتی با طبیعت و داشتن یک پیک‌نیک مفرح. یک ساختمان تاریخی هم در نزدیکی دریاچه وجود دارد. در این رستوران می‌توانید هم از غذاهای مدیترانه‌ای لذت ببرید و هم مناظر چشم‌نواز ببینید. بعد از آن هم بروید سراغ خرید کردن و لذت بردن از فروشگاه‌های آنکارا

باغ وحش جنگلی آتاتورک از نقاط محبوب در جاهای دیدنی آنکارا

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۴

اگر با کودکان‌تان به آنکارا سفر می‌کنید به این باغ‌وحش سر بزنید

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا باغ وحش جنگلی «آتاتورک» است که در شهرداری آنکارا واقع شده است. این منطقه‌ی جنگلی شامل یک باغ وحش کوچک، یک آکواریوم و باغ گیاه‌شناسی است. این‌جا محل سکونت گونه­‌های مختلف پرندگان، گربه­‌های بزرگ، میمون­‌ها، گوریل­‌ها و مارهاست. بازدیدکنندگان ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.